1 Mayıs 2017 Pazartesi

Edipo re (1967)


Bunu da Oedipus kompleksine temel olan hikayeyi tam olarak öğrenmek için izledim ama yapım kalitesi korkunç. Hele bir müziği var, o kavalın allah belasını versin, tiksindim resmen. 67-68'de bizimkilerin çektiği filmlerin yapım kalitesi iddia ediyorum bundan iyidir. Oyunculuktan falan anlamam ama bundaki oyunculuklar bana müsamere seviyesinde gibi geldi. 

Sofokles'in ilk olarak M.Ö. 428 yılında sahnelenmiş tragedyası ise gerçekten ilginç. Yani 2500 yıl önce anlatılan hikayeye bakın yahu! Kendini gerçekleştiren bir kehanet hikayesi bakımından da ilginç, kehanetin içeriği bakımından da ilginç. Modern dünyada bunun psikolojide ve secret tarzı quantum literatüründe çok ciddi karşılığı var. 2500 sene önce bunu izleyenler ne düşündü acaba :)

İşte bu modern dünyadaki karşılığını ifade etmek için de bu tragedyayı modern bir hikayenin içine koymuş Passolini de, o kadar iğreti duruyor ki, yapmasa daha iyiymiş dedim ben açıkçası. Özetle, tragedya çok fantastik, ama bu film gerçekten kötü. Daha iyi bir Oedipus versiyonu vardır herhalde, onu izleyin derim ben.

Derecelendirme: 4/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder