16 Mayıs 2017 Salı

Storks (2016)


Çizgi filmlerin temel taşı çok katmanlı hikaye anlatımıdır derler, 4 yaşındaki çocuk da 7 yaşındaki abisi de, 10 yaşındaki ablası da ergen teyzesi de, yetişkin annesi ve babası da izledikleri şeyden zevk almalı. Bu filmde ben bunu oldukça başarılı buldum da, mesela 10 yaşında bir erkek çocuk bunun ne kadarını anlıyor bilemiyorum. 

Şöyle bir karakterler üzerinden özetlemeye çalışırsak; kötü adam, işinde çok başarılı, acımasız ve hırslı bir patron. Bebek isteyen çocuk anne babasının işkolikliğinden bunalıp kardeş istiyor. Tulip şirket karlarını düşürdüğü için kovulması gereken 18 yaşına girmiş bir genç kız.. Junior niye patron olmak istediğini bilmiyor. Güvercin Toady yalaka, ispiyoncu, hırslı bir detektif gibi bir şey. Jasper aşkından sokaklara düşmüş şarapçı gibi bir şey. Sosyal ve dayanışmacı kurt sürüsü diktatoryal bir yönetime sahip. Penguenler, rahibe Theresa'lar gibi. Talep mektubundan bebek üreten dev bir makine/fabrika ve bebekleri ailelerine ulaştıran leylekler. Kapitalist patronu ve onun dev online satış şirketini devirip, dünyayı bebeklerle doldurmak da mutlu geleceğin anahtarı. 

Biraz fazla devrimci, antikapitalist değil mi? Bebek doğumuna dair çok kafa karıştırıcı değil mi? Çalışma ve disiplin yerine oyun ve eğlenceyi fazla kutsamıyor mu? Benim bir yetişkin olarak tepkim, "allahım nasıl eğlenceli, nasıl sevimli, tipler, karakterler, bebek mimikleri harika, çok eğlendim" de bu çocukların zihinleri bundan nasıl etkilenir hiç bilmiyorum. 

Ama ben çok iyi vakit geçirdim, çok eğlendim. Gerisini çoluğu çocuğu olanlar düşünsün :)

Derecelendirme: 9/10.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder