13 Nisan 2017 Perşembe

Macbeth (2015)

http://www.imdb.com/title/tt2884018/

Önümüzdeki hafta Macbeth'in tiyatrosuna gideceğim, hikayeyi bir öğreneyim, tiyatroda daha detaylı bakarım diye izledim bu filmi. Bir tiyatrosever olarak Shakespeare oyunlarını elimden geldiğince öğrenmeye çalışıyorum. 

Shakespeare'in diğer pek çok eseri gibi Macbeth de bir şablon. Yani sonrasında benzerleri, versiyonları, uyarlamaları, varyasyonları defalarca tekrar tekrar seyirciye sunulmuş bir hikaye niteliğinde. Bunu izlerken aklıma gelen filmleri, dizileri saymaya kalksam, buradan köye yol olur yani. 

İktidarın içeriden el değiştirmesine dair pek çok gerçek ve kurgusal durumu bu şablonun içine atabilir ve tertemiz çıkarabilirsiniz. Üç cadı ve kehanet günümüzde, hırs, ihtiras, ego ile taktik-stratejik plan olur hikayeniz de mis gibi kokar, yumuşacık olur. Shakespeare'in büyüklüğü de burada gelmektedir zaten.

Ben amacım ve yaklaşımımla ilgili yazdığım yazıda belirttiğim gibi oyunculuktan, ışıktan kadrajdan falan anlamam. Sadece senaryodur değerlendirdiğim. O nedenle şimdi oturup da Shakespeare oyununa puan verecek filan değilim :) Bütün oyunlarının hikaye yapısı bilinmeli, öğrenilmeli.    

Edit: İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatrolarının oynadığı Macbeth tam bir rezillikti. Ben hikayeyi bildiğim halde zor takip ettim olay örgüsünü, bilmeyenin bir şey anlaması mümkün değildi. Yalan Dünya'nın bir bölümünde Açılay tek kişilik gösteri yapmaya niyetlenmişti ya aynı onun gibi bir şeydi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder